" Ni kan inte veta" "Ni var inte där"

En kommentar;

stina om Åh nej...:
"visst jag tkr jätte synd om han och hans familj. Men hur kan du vara så himla säker på att han är oskyldig? Vänd på det hela, han kanske gjorde det. Människor man tror att man känner och är säker på inte skulle göra vissa saker kan gjöra något konstigt.
TÄNK om hon faktiskt blev våldtagen, och läser när du sitter och skriver at hon har en plats i helvetet.
Tänk på det lite, du var inte där."


Visst. klart att ni många säger; ni kan inte veta, ni var inte där, och bla bla bla .. MEN såhär är det, vi som känner han vet hur han är, han skulle aldrig i helvete göra något sådant, och hela vår stad vet vem DU är, och hur DU beter dig, ärligt talat, skulle du åka på en Ålandskryssning och supa gärnet efter att du gjort en våldtäktsanmälan samt skryta att du ska få pengar? Skulle du det? Jag själv skulle nog bara sitta inne och gråta, känna mig äcklad, prata med någon som hjälper mig osv. Jag skulle inte bry mig om pengar, det gör inte att jag mår bra igen, det skulle inte ersätta det som hänt mig. Mitt liv skulle vara förstört för alltid!

Han går och lägger sig, hans kompisar ligger i rummet bredvid, inga dörrar, hon kommer in och lägger sig, han somnar först, efter 10min kommer hon ut och säger; han har våldtagit mig. Ingen har hört nånting och de såg att han somnade först. Han vaknar sedan och får höra det.

Inge DNA, inga blåmärken osv, inga bevis, han blir friad av tingsrätt och dömd i hovrätt utan teknisk bevisning.

Och hon lever livet?


Vakna upp, ser ni inte hur denna stackars kille får sitt liv förstört medans hon lever livet?

Kommentarer
Postat av: Anhörig

Rykten säger att hennes kompisar/fd kompisar säger följande: "Haha, HON våldtagen, Aldrig!! HON är bara ute efter pengar".. Även att HON själv säger: "Det är enkelt att få en kille i säng, sen är det bara att anmäla honom för våldtäkt, sen får man en massa pengar i skadestånd".. HUR FAN TROR NI ATT DET KÄNNS..?? Det måste finnas NÅGON som har hört henne säga detta, eller liknande.. OM JA, plocka fram civilkuraget och hör av er.. Detta kan få honom fri och släppt ur fängelset.. Nästa gång kanske någon annan blir drabbad, och då kan jag försäkra att även ni ber om Hjälp!!

2009-01-12 @ 15:32:07
Postat av: Emelie

Ja de är helt sjuk, hoppas hon får sitt starff snart, för de kommer hon få! Fattar inte att de finns sånt folk som bara vill förstöra!

2009-01-13 @ 21:13:22
Postat av: Bara jag..

Hej!

Någon skrev...

"visst jag tkr jätte synd om han och hans familj. Men hur kan du vara så himla säker på att han är oskyldig? Vänd på det hela, han kanske gjorde det.



Måste kommentera detta.

Den som skrev kommentaren kanske själv har våldtagit eller mördat någon nyligen?

Hur ska vi kunna vara så säkra på att han/hon inte har gjort det?



Hmmm.. med det synsättet så är det lika bra att slänga in hela Svenska folket i fängelse..



Ingen ska kunna dömas om det finns rimliga tvivel om oskuld men tyvärr så fattar inte många att nästa gång är det dom själv eller en anhörig som blir dömd. Tyvärr är den uppfattning inte helt ovanlig i våra domstolar heller då 40% (tror jag) av nämndemännen tyckte att man kan döma utan bevis enligt en undersökning någonstans.



Sköt om er!







2009-01-13 @ 23:30:54
URL: http://falsktanklagad.blogspot.com
Postat av: Alex

Jag är inte insatt i fallet. Men man har hört allt för många gånger när tjejer försökt sätta dit oskyldiga killar, och ibland till och med lyckats, när ord står mot ord. Det är tragiskt. Både för killarna som blir utsatta för detta. Och för att det minskar trovärdigheten hos tjejer som faktiskt blivit våldtagna..

2009-01-14 @ 20:22:15
URL: http://ellexsandra.devote.se
Postat av: carina

Det är helt sjukt det. Stackars vännen.

2009-01-16 @ 11:38:13
Postat av: En f.d vän

Tyvär så har jag och några till ej hört henne säga nå själv, vi har bara hört från hennes närmare vänner berätta att hon tex ljög för rätten om att hon varit nykter, hon ska själv ha sagt att det låter bättre med att säga att man är nykter än att man är full. Hon har inte blivit våldtagen, hon har supit konstant efter den helgen, åkt på kryssningar, haft trekanter, köpt nybil.. Flyttat till Sala där hon en gång kom ifrån men fick flytta ifrån då hon fick ett "Rykte"Hoppas hon fattar att hon inte är välkommen till Avesta längre. Hon har sårat så många av sina kompisar med att ligga med deras killar och exkillar ändå tar vännerna tillbaka henne. Jag fattar inte!

2009-02-06 @ 13:34:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0